Monday, April 8, 2013

Mengasihi tanpa balasan, Tersenyum saat tertekan

Assalamualaikum
Kalau suka tak semestinya bercinta.
kalau bercinta tak semestinya ada jodoh.
Kalau ada jodoh takan ke mana jua.
Bila Allah telah menghendaki suatu insan untuk insan yang lain, maka sejauh apapun mereka, sebanyak apapun rintangannya, sebesar apapun perbezaan diantaranya, sekuat apapun mereka ingin menghindarinya, walau tidak pernah berkomunikasi diantaranya, tidak pernah membayangkan sebelumnya,tidak pernah bertegur sapa. Atas kehendak Allah, Pasti baginya. Akan ada hal yang datang untuk menyatukan hamba-NYA, hingga akhirnya bersatu dalam ikatan yang suci. Begitu juga sebaliknya jika Allah tak Menghendaki sesuatu pada hamba-NYA.

Jika kita tidak mendapatkan suatu hal yang tidak kita inginkan bukan bererti kita tidak layak untuk mendapatkannya, Namun kerana kita lebih layak mendapat yang lebih baik dari apa yang kita harapkan sebelumnya. Allah SWT tahu bagaimana cara menyayangi hamba-NYA.
Kadangkala, Allah memberikan kita air mata untuk menyejukkan gersangnya hati kita. Allah memberikan kita kesedihan, agar kita tau nikmatnya sebuah keikhlasan… Bukan Allah merebut kebahagiaan kita, bukan pula Allah mengambil senyum kita.. Namun Allah sedang mempersiapkan pengganti air mata itu dengan yang lebih baik lagi. Jangan bersedih jika kehilangan sesuatu barang, orang yang dicintai atau apapun.. Kerana, disebalik hujan badai akan ada mentari dan pelangi yang menghiasi hari.. =)
Perjalanan menuju pertemuan dengan orang-orang baik, diawali dengan perubahan diri menjadi lebih baik...
sumber: mukabuku.com