Sunday, April 7, 2013

Gersang

Assalamualaikum
Dia kata, saya 'gersang'. Ya, saya memang gersang semangat dan keyakinan. Gersang yang membawa erti tandus, kering, kontang. Bukan lah bermaksud gersang kategori lucah tu. 

Memang saya sangat perlukan semangat. Saya perlukan keyakinan. Bila makin hampir dengan hari yang penting dalam hidup ni, makin berdebar rasanya. Makin banyak teringat tentang dosa-dosa lama, mula la menitis air mata...

Kata dia, buat sungguh-sungguh, insyaAllah dapat. Masa yang tinggal beberapa hari ini penuhi dengan mengaji dan solat sunat serta jawablah dengan ikhlas. Huhu, simple je dia bagi nasihat.Tapi amat bermakna dan memberi kesan pada jiwa. Saya tuliskan di sini supaya orang lain yang terbaca entri ini akan sama-sama dapat manfaat.

Kata dia lagi, dia sengaja guna istilah yang kasar supaya apa yang dipesan, meresap cepat dalam kepala. Ahaha,sungguhlah kalau bagi nasihat 'lembik-lembik', memanglah daku sengih-sengih je. 
When you meet the right person, you know it. You can’t stop thinking about them. They are your best friend, and your soul mate. You can’t wait to spend the rest of your life with them. No one and nothing else can compare (Stinson, 2011)
Hidup selagi hidup. Mari teruskan hidup dengan membuat kebaikan walau dibalas kejahatan, membuat kebaikan dengan keikhlasan, membuat kebaikan sambil memuji Tuhan yang Esa... Belajarlah untuk membuang ego dalam diri supaya kita boleh jadi diri sendiri dan jujur dalam mengekspresi diri sambil mengamalkan toleransi menghormati ketaksamaan idealisme dan pegangan diri....Ya, saya juga sedang belajar...:)