Wednesday, February 13, 2013

Detik Waktu Terus Berjalan...

Assalamualaikum
Kita hidup memiliki dua pilihan iaitu "Memilih"atau "Dipilih" ...
Jika kita memilih ... ♥ pilihlah yang terbaik buat kita ... ♥
Dan jika dipilih ... jadilah yang terbaik buatnya ... ♥
Dan jangan pernah melihat seseorang dari fizikalnya ...♥

Kerana suatu saat fizikal itu pasti akan berubah seiring berjalannya waktu.... ♥ ... tapi lihatlah seseorang itu dari ♥ hati dan ♥ sifatnya ♥
Memilih atau dipilih? Hurm, beruntunglah kalau berjaya dipilih tapi kita memang berhak untuk memilih. Hurm, kadang-kadang orang menilai kita tanpa sempat kita menjelaskan sesuatu keadaan. Kita memilih untuk diam sedangkan orang lain bertungkus-lumus menghentam kita. Kadang-kadang kita penat menjelaskan sesuatu keadaan sedangkan orang lain memilih untuk mengabaikan segala penjelasan...Penat kan?

Ya, ada sorang je yang selalu bagi aku peluang untuk bercakap...yang selalu paksa aku untuk berterus-terang sebab paham dengan perangai aku yang suka menyepi dan menyendiri jika tidak dipaksa mahupun dirangsang untuk bercakap. Selalu jugak aku tertanya-tanya kenapa Allah temukan aku dengan dia hanya untuk seketika dan kami terpaksa berpisah akhirnya? Lalu, aku membuat kesimpulan sendiri. Mungkin Allah ingin mengajar aku supaya MENGHARGAI setiap orang yang hadir dalam hidup aku.

Kini, dia masih setia menyapa bertanya khabar berita walau jarak makin jauh tak bertemu muka cuma mampu mendengar suara...Ya, aku belajar MENGHARGAI adanya dia walau suatu hari nanti aku yakin dan pasti hubungan ini akan kian suram lalu hilang ditelan masa. Ya, aku harus menghargai waktu-detik-masa yang ada...

#Doakan yang baik-baik.