Saturday, April 16, 2011

Nak kurus ingat joegrimjow

Assalamualaikum
10 tahun dulu,
aku berkenalan dengan 'seseorang'. Masa tuh aku baru Form 1. Aku suka tengok muka dia sebab dia sweet sangat. Hikhikhik (gelak gedik)... Aku rasa, dia pon suka aku. sebab dia selalu je tengok-tengok aku.Wah, hati berbunga-bunga. Aku jadi malu-malu bila bersembang dengan dia.

Suatu hari, kitorang terserempak kat majlis kenduri kawen. Lepas dah kenyang & usha pengantin yang kurus & comey dalam bilik pengantin, aku pon melepakkan diri kat bawah khemah tempat tetamu-tetamu makan. Tetibe, dia datang dekat ngan aku. Kitorang pon menyembang...Dia yang banyak cakap,aku tukang sengih & gelak je.
kurus je kan pengantin nih?
Dalam rancak bercerita, tetibe dia cakap kat aku: "Muka dah cantik dah.... tapi kalau kurus,mesti lagi cantik." Wah! Aku rasa, muka aku dah merah dah! Sebab malu...

Argh, sememangnya aku nak kurus. Lepas tuh, aku cakap kat dia: "Memang nak kurus pon, tapi tunggulah....10 tahun lagi....."Aku pon jawab dengan konfidennya. Aku tak rasa tersindir pon sebab aku memang nak sangat jadi kurus dan dia pulak puji/sindir aku dengan nada yang aku boleh terima..Kitorang pon memeterai janji untuk bertemu lagi 10 tahun akan datang. Dia kata lagi : "Nanti kalau kita jumpe lagi, mesti kita pulak yang jadi pengantin.." Aku tersenyum malu sambil pandang muka dia..hikhikhik...

Sekarang nih, 10 tahun dah hampir berlalu (belum genap lagi)... Aku masih punya masa untuk membuang lebihan-lebihan lemak dalam badan...Luckily, aku jumpa joegrimjow dalam dunia blog nih. Orang kata, joegrimjow nih macam bomoh, boleh tolong ubatkan orang yang gemuk nih. Buktinya, dulu joegrimjow nih gemuk, sekarang dah tak gemuk dah..Mungkin, dia dah bomohkan diri dia sendiri kan???. Korang nak tengok muka dia??Nak? Nak? Nak? ((Cakap lah "nAKKKKKKK"))
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Haaa, Ni lah muka si joegrimjow tuh,

Teruja tak tengok gambar nih?? WoOW...Leher makin panjang owh!
Kalau korang pon ada cita-cita taknak gemuk & nak dapatkan leher yang jinjang, korang kena lah selalu ingat  joegrimjow nih.Kalau ingat dia nih selalu, lama-lama nanti otometik dah tak gemuk dah. Sebab bila ingat dia je, terasa malu nak makan. Teringat dia je, dah taknak makan nasi dah. Bila teringat dia je, dah tak lalu nak telan Pizza dah. Bila teringat dia je, teringat Herbalife....Haha, makan pon ala-ala Mickey Mouse je...Bila lapar je, mula la shake-shake... Keh keh keh keh.... Apa kena mengena dengan Mickey Mouse lak??Ape hal shake pulak??? Haaaa.....nak taw?? Kena la tanya pakcik bomoh kita nih...

tengok cam laki nih, tak kisah pon taw....
Berbalik kepada cerita aku tadi, hujung tahun nanti genaplah 10 tahun perjanjian kitorang. Tapi, aku dah tak mengharap dah pon... Sebab aku dah ada orang lain....hahahahaha....So, terima kasihlah sebab puji aku cantik.... O yeah... Aku bukan ape, aku takut nanti "Bila tak gemuk, abang sayang...bila gemuk, abang cerai"....wah, murahnya harga cinta kaw,better i say gud bye pada kisah silam...

Selamat Tinggal kenangan silamku


Nih nombor talipon bomoh
~Aku rasa entri nih gedik sangat... Haha,best gak berlakon jadi gedik nih....InsyaAllah,aku takkan apply kegedikan nih kat dunia realiti...Maya semata-mata~
Kalau korang nak taw kenapa aku tulis entry nih, boleh la ke sini.