Tuesday, April 5, 2011

Andai kaw tahu...

Assalamualaikum
Alhamdulillah.Dah masuk hari baru...Hari ini aku menganalisis diri sendiri. Kelmarin ada kawan kata
"memang tak menang gadoh ngan awak "... (eyh,kalau awak baca entry nih, saya nak awak senyum taw.Terima kasih kerana sedarkan saya


Semalam, my Dedi pulak seolah-olah malas nak melayan bicaraku kerana aku pantas membalas hujah-hujah a.k.a nasihat yang diberikan. Dedi kata "tido awal,bangun awal...tido pukul 11,esok bangun pukul 4.Sempat lagi bertahajud,solat hajat & witir"... Aku balas "insyaAllah,akan cuba"....Beliau kata lagi: "sampai ke sudah asyik cuba...cuba...."..pantas aku balas balik: "dulu orang selalu je tido awal...bangun awal...sekarang nih je, dah try tido awal tapi pukul 1 jugak baru terlelap"....Then,beliau seolah-olah givap... "yelah-yelah...tido la lambat pon, tapi jangan bangun lewat..."

Hehe,ok! Makin diakui. Aku memang suka sangat berbalah berbalas hujah. berhujah dengan fakta. Tapi,kadang-kadang hujah aku mengandungi falasi. hehe...Korang jangan salah anggap, aku bukan suka bergaduh cuma aku tak suka bila aku dituduh tanpa diberi peluang membela diri... Aku tak suka hujah aku dipatahkan tanpa ada kesempatan untuk aku mempertahankan... Hehe, tapi kadang-kadang kalau aku rasa aku dah overboard, aku akan cepat sangat rasa bersalah....Akhirnya, aku akan mintak maaf tanpa silu dan segan.... Ok,sekian... Semoga kita boleh jadi kawan...tapi tolonglah....jangan terlalu mengharap aku untuk menjadi teman yang sempurna tanpa fikirkan rasa hatiku....


Contoh:
Nape Fiza xbls? Xsuka ke ** msg? maafla fiza, ** ganggu fiza.. ** xkan ganggu fiza dah... ** anggap fiza kawan tapi kalau fiza dah xnak kwn dgn **, xpa lah...** p. :(

~Andai kaw tahu ** : keranamu, aku dituduh menyibuk hal rumah tangga orang. Keranamu ,aku  menahan rasa disindir oleh my ex..keranamu rasa sakit semalam muncul semula... Jangan mengharap untuk aku jadi teman terbaik, sedangkan dikau tak pernah memikir rasa hatiku.....