Friday, February 11, 2011

Nama aku Nurul bukan Sepet.

Assalamualaikum
Hari nih hari jumaat. Penghulu segala hari. Banyak pahala pada hari Jumaat. Makan pon boleh dapat pahala, sebab tuh tak digalakkan berpuasa pada hari Jumaat. 

Erk, sebenarnya kan... aku sedikit terkilan sebab masa aku kecik-kecik (sekolah rendah), parents aku tak hantar aku pegi sekolah ngaji pown! Dulu-dulu aku pernah tertanya-tanya-tanya kenapa & mengapa aku tak disekolah-ngajikan... [Tapi bapak aku ada ajar aku basic-basic tulisan Jawi...Bapak aku speaking Arab dengan aku..bapak aku yang jadi Ustaz aku...]...Memula dulu, aku agak pelik sebab aku sorang je dalam kalangan 10 adik beradik yang tak disekolahkan.(mungkin eco-no-money)...But now,aku dah dewasa (insyaAllah)... Aku tak boleh salahkan masa lalu aku. Aku sendiri yang kena belajar...Belajar Agama...

Kesimpulannya, buat sesiapa yang nak berubah kearah kebaikan....tak payahlah takut-takut... Aku yakin, ilmu agama korang sangat tinggi...Ada yang amek bahasa Arab sebagai bahasa ke-3..Then,aku yakin, lagi mudah untuk korang paham bahasa al-quran...(aku mengharap quran terjemahan untuk paham ayat-ayat quran)...UPKK korang mungkin straight A.... Straight Mumtaz. Aku nih, takde kelayakan langsung... Takde sijil sekolah agama...

Secara jujurnya, kadang-kadang aku segan dengan diri sendiri... yang masih merangkak-rangkak mengenal ilmu agama sedangkan sepatutnya umur seperti aku nih sudah layak jadi pejuang agama..... pemudi tiang negara... Namun, jauh di sudut hati, aku masih bersyukur sebab aku dilahirkan sebagai Nurul.
Allah telah berfirman di dalam Al-Quran: 
“….Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka….” (Ar-Ra’du:11)
p/s: Jika kau merasa untuk berubah,segeralah berubah...kerana Allah masih menyayangimu...jangan sampai nanti Allah tidak lagi redha dengan kamu....kamu tahu itu kan???  Renung-renungkan dan selamat beramal....