Thursday, February 17, 2011

Aku jual minyak...Beli la....Wangi....Bersih..HALAL lagi

Assalamualaikum
Baru-baru nih, aku menceburkan diri dalam bidang jual-menjual. Hehe, memula aku & kawan aku berhajat nak mencari kerja part-time memandangkan banyak waktu terluang. So, i follow je la... Since, dia ade kenderaan, i boleh menumpang... Tapi, kitorang just merancang. Kononnya lepas Cuti CNY baru lah kitorang nak survey kerja kosong..

Then, masa cuti CNY, aku pon menyampaikan hajat a.k.a niat murniku (kerja part-time) kepada mak tersayang. Muka mak aku cam susah ati je. Hehe, ye lah aku nih kalau kat kampung, mane lah pernah balik lewat-lewat malam. So, aku tahulah yang mak aku berat ati nak izinkan aku kerja malam-malam. Lainlah masa aku kerja kilang dulu. Kalau shift malam pon, pengangkutan memang tersedia. Makan-minum dalam kawasan kilang...

Dipendekkan cerita, mak aku tak izinkan aku kerja part-time malam-malam.... Abang sulung aku lak suggestkan aku jual minyak wangi... So, aku pon on je la... Hehe, aku nih kan penyegan. So, aku promote kat kawan-kawan yang aku kenal je la. Then, aku suruh kawan aku promote kat kawan-kawan diorang... Alhamdulillah, berjaya gak aku menjual berbotol-botol dengan harga istimewa...

Kawan aku yang ajak aku keje part-time tuh pon berniaga jugak. Dia jual pin comel-comel. Sesapa yang pakai shawl, mesti suka pin comel-comel nih...

kawan aku jual..2pieces-RM5

Aku takde kamera, maka aku tak dapatlah tunjuk kat korang minyak-minyak wangi yang aku jual tuh. Wangiii..Istimewanya, minyak wangi yang aku jual nih diadun dengan ayat-ayat al-quran. Bukan minyak pengasih ye kawan-kawan... Tapi, dibacakan dengan ayat-ayat rukyah (penawar)...Korang calit sikit je, dah wangi satu badan. Wangian nih tahan lama & Suci lagi bersih..

Aku suke pewangi Burberry... Abang aku suka Tommy...Adik aku suka Apple sweet. kawan aku suka Paris Hilton...

Kitorang harap dengan jual-menjual nih dapatlah menambahkan duit poket selain menambahkan dana untuk majlis perkahwinan yang grand...haha...tipu je...


Mak aku kata, esok-esok je lah pikir pasal kawen nih. Yeah!! Mak aku memang supportive. Sebab itulah aku selalu rindu mak aku. Mak memang paham aku. Aku bersyukur sangat sebab masih ada Mak! So, nasihat aku kepada semua, hargailah ibubapa kata

Doakan kesejahteraan ibubapa kita
Selalulah hubungi ibubapa kita
kalau pergi melancong, jangan lupa beli oleh-oleh untuk ibubapa
Sedekahkan doa buat ibubapa yang hidup @ meninggal dunia

P/s: Selalu sematkan dalam diri, kita bakal tua nanti. Bakal jadi ibu. Bakal jadi bapa. Kalau nak anak-anak yang baik, kita haruslah jadi anak-anak yang baik... kan? Kecik-kecik nakal, dah besar haruslah guna akal!