Friday, January 7, 2011

Jumaat yang Indah

Assalamualaikum
Banyak yang aku pendam.I have my own reason.Yang pasti, segalanya melibatkan hati. Kecik ati-sakit ati-tapi jarang-jarang besar ati. Penyelesaiannya: Mendiamkan diri. Abang aku kata, DIAM bukan penyelesai masalah. Aku sedar, aku melukakan hati insan-insan lain. Aku sedar, diri aku dikutuk-dikeji hanya kerana aku DIAM...Menyepikan diri...


Maka itu....aku redha dengan ujian-ujian yang menimpa diri di muka bumi ini... Pintaku hanya satu: Moga Allah ampunkan dosaku...Biar aku tidak berteman asalkan aku dekat denganNYA. 

~ Pernah...aku inginkan seseorang yang tinggi agama...yang bisa membimbingku ke jalan yang lurus....pernah...aku temui insan itu....tapi...............

~ Pernah...aku inginkan seseorang yang selalu menyokongku....yang bisa menceriakan..menasihatkan....aku temui insan itu...tapi.........

~ Pernah...aku inginkan seseorang yang selalu dengariku....salurkan semangat....pahami susah senangku....aku temui insan itu....tapi......

Sebagai kesimpulannya, Cukuplah Allah bagiku.... Hanya padaNya kusandarkan harapan...Kusandarkan segalanya....Bukan aku tidak mencuba...Bukan aku tidak berusaha...Namun kutahu, PerancanganNya lebih hebat dari rancanganku....Aku terima segalanya...Walau pahit untuk ku telan..tapi aku yakin bahawa kepahitan itu bisa menyembuhkan.....