Sunday, November 7, 2010

Seandainya dapat kau selam sambil mentafsir tasik hatiku...cuma tenang dipermukaan & di dasarnya bergelora

Assalamualaikum
-Entry luahan hati-
Aku ada 20 jari tapi cuma punya satu hati untuk dihuni.
Ayat nih hasil gabungan ayat Arisa & Kak Ida.

Ah,
tipus & hiros asyik cakap tentang cinta.
Aku terasa amat.
Walaupun diorang adik-beradik tuh tak bermaksud nak tuju ke aku .
Aku bukan kenal diorang & of coz diorang tak kenal aku...kan?

Okeyh,
aku nak bercerita tentang seseorang.
Tentang dia....
aku tak rasa tension pon sekarang nih.
Sebab dia tak penah beri tekanan kat aku.
Cuma lately,aku rasa betul-betul sayang kat dia.
Aku nak dia hepi.
Aku nak dia ceria.
Aku nak dia bahagia.

Sebelum nih,
aku undur diri sebab cemburu yang aku sendiri tak sedari.
Tapi aku cool.
Aku tak pernah bising-bising marah kat dia.
Aku tak pernah merajuk-rajuk mintak dibelikan Barbie doll.
Aku cuma senyap...
Senyap 2-3-4-5 hari.
Aku delete gambar-gambar aku yang ade kat frenster dia.
Ahh...zaman tak matured masa tuh...
Mentang-mentanglah couple...
Kena lah letak gambar kat profile si dia.
Takut nanti kena rampas dek pompuan seberang.

Ini kisah zaman Jahiliah ku...
bukan untuk ditiru,
tapi boleh diambil iktibar...

Lepas clear semua gambar...
aku pon berundur...
Dan dia dah boleh agak...
haha...
aku nih lebih suka bertindak dalam senyap.
Tak suka kecoh-kecoh.
Biar senyap asalkan plan menjadik!

1-2 tahun berlalu...
Sekarang masing-masing dah fikirkan tentang karier.
Aku selalu panggil dia otak fotostet.
Sebab kos dia memang kena banyak menghafal segala mak nenek parasit,dadah,kimia,biologi DLL...
Tentang aku?
Aku belajar mengira bilangan jari,menghitung jejari bumi..kadang-kadang main guli...

Okey,
aku dah buat keputusan.
Aku akan terus bersabar menghadapi ujian hati ini.
Aku takkan terburu-buru mendapatkan cinta kembali.
ahh..kata macho..
kenalah slow & steady kan??

Hehe,
senyum dalam hati...
Aku yakin,
Allah punya aturan cukup cantik...
Allah jadikan aku sebagai anak bongsu yang kepingin nak beradik,
sekarang Allah kurniakan aku anak buah yang semuanya kuanggap adik.
Allah jadikan aku seorang anak kampung yang serba sederhana,
tapi aku kaya dengan kasih sayang keluarga,
.....tak terhitung limpah kurniaNYA....

Maka,
aku akan terus bersyukur & berdoa...
Moga Allah tunjukkan jalan kebenaran...
Moga terhapus kisah duka semalam..




Yeay,
bersemangat untuk belajar....
Belajar..belajar & belajar....
~Sekian~
wassalam