Friday, August 20, 2010

Mencari sesuatu yang tidak hilang tetapi belum jua dikecapi

Assalamualaikum

Salam Jumaat.
Saya nak balik.
Cuti dua hari.
Saya masih baik.
Saya suka mengusik tapi saya bukan ingin merisik.
Saya suka tengok orang bahagia & saya nak bahagia.
Ustaz kata,
ada 7 tanda kebahagian di dunia.
Saya masih mencari....mencari...moga mendapat Qalbun Syakirun

Saya mungkin tak sama dengan orang lain,
Saya mungkin tak semanis orang lain,
Saya mungkin tak sebaik orang lain,
Tapi,
Saya masih ada AGAMA
yang cukup saya sanjung & Bangga.
Biarpon saya bukan Penuntut SMKA
Biarpon saya bukan Ustazah,
Izinkan saya menjadi yang lebih baik...

Apakah nilai secebis kasih & perhatian manusia
dibandingkan dengan nikmat Sihat & kewarasan fikiran kurniaan Ilahi...
Kau Fikirlah....






Sekian.
Motif: Kecik ati dengan orang yang menggelar diri ini 'sombong'.