Friday, June 25, 2010

Saya Bukan Kamu

Assalamualaikum

Salam Hari Jumaat.Saya masih ketandusan idea tapi jejari tngan masih betah untuk menari di atas papan kekunci.Saya masih dikampung.Sebentar lagi, akan bergerak ke Bagan Datoh, Perak untuk rewang. Rewang is gotong-royong sebelum kenduri. Kali ini,Bukan Kenduri Kawen tapi kenduri aruwah beserta bacaan Yassin & Tahlil.


Gambar masa kenduri kesyukuran & tahlil kat umah akak.
Ustaz berjambang tuh muda lagi & beliau lah yang conduct baca Surah Yassin.
My Dad((berbaju biru)), sedang menemuramah beliau.

By da way, saya nak pesan sesuatu. Marilah kita sama- sama menjaga diri sendiri agar tidak melanggar divider agama yang bergaris sepanjang jalan kehidupan kita di muka bumi ini. Lantas, mengelakkan diri daripada terbabas ke lembah hina-dina yang dimurkai Allah. Yup, tiada seorang pon dalam dunia nih yang tak pernah buat salah/silap sebab kita nih bukan maksum (terhindar daripada sebarang dosa). Maka,ingatlah bahawa Tiada insan suci yg tidak mempunyai masa lampau. Tiada insan berdosa yg tak punyai masa depan. 

Sekian,Renungan di Hari Jumaat.
((Actually, hati ini agak terguris sebab selalu sangat di-compare- dengan seseorang. Sebab tu lah sebelum ni terciptanya ayat "Saya bukan Kamu".))